Veel bedrijven, instellingen, verenigingen en particulieren zijn in het bezit van een AED. Hangt je AED op een vaste openbare plaats of ben je bereid dit te doen? Registreer dan de AED en draag zo bij aan de gewenste 6-minutenzone!

Inzet van een AED

Bij een reanimatieoproep vertrekken de dichtstbijzijnde burgers naar het slachtoffer. Onderweg halen enkelen een AED op, die op een vaste openbare plek hangt. De vrijwilliger ontvangt per app of sms de locatie van de dichtstbijzijnde AED. AED’s binnen 500 meter van het incident worden ingezet. Als eigenaar of beheerder ontvang je tegelijkertijd een melding dat jouw apparaat wordt ingezet bij een reanimatie. De burgerhulpverlener haalt de AED op, gaat naar het slachtoffer en brengt na de reanimatie het apparaat weer terug. Je controleert vervolgens de AED en brengt deze weer op orde wanneer dit nodig is.